Değerli arkadaşlar sitemizi ziyaret ettiğiniz için çok teşekkür ederiz. Forumu güncel tutmaya ve olabildiğince ilgilenmeye çalışıyoruz. Sitemize girince üye olup ilgilendiğiniz manga konularına mesaj atarsanız seviniriz.

Photoshop cs( seri ) Dersleri Başlamıştır!!

Avatar, imza istekleriniz buraya! Sitenin grafikerlerinin yeteneklerini sergileyecekleri bölüm.
Kullanıcı avatarı
BuRaX
Güneş Gardiyanı
Güneş Gardiyanı
Mesajlar: 579
Kayıt: 02 Ağu 2010 16:14
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: ONE PİECE
ONE PUCH MAN
ÇOK FAZLA MANGA
YER KALMADI
KELİME ARALIĞI AZ
Favori Anime: ONE PİECE
ONE PUCH MAN
BLEACH
ODA TEYZE
AMCA ODA
DAYI ODA
BİLADER ODA
EN BÜYÜK AMCA ODA
BÜYÜK BABA ODA
KÜÇÜK AMCA ODA
.....
...
..
.
Konum: MangaTürk Graphic Design

İyi günler arkadaşlar . Burda yapamakta olduğunuz konu ps bilmeyen arkadaşlar. Öğrenmeye yeni başlayanlara veya öğrenmek isteyenlere . Sıfırdan ps dersleri başlamıştır.

Dersler video şeklinde çekilip sizin, izlemeniz için bu konuya eklenecektir. Herhangi bir sorusu olan arkadaş yine bu konudan sorusunu sorup, cevabını alacak.


Arkadaşlar bu eğitimi alamak isteyen bir cok insan dışardan ücret karşılığında alıyor. Mangatürk ekibi olarak biz buna karşılık düzgün şekilde eğitim vermeyi hedefliyoruz. Manga editörü olabilmek için ps öğrenmek şart . Kendi avatarınız yapmanız İçin Ps şart İmza yapabilmek için Ps şart Renklendirme Yapmak için Ps kullanmanız gene şart. Bunları öğrenmek isteyen bütün arkadaşlara En iyi ortamda en iyi püf Noktalarına kadar Öğretilecektir. Türkiyede çokğu insanı bu şekilde sanata ve Manga kültürüne elimizden geldiği kadar katkı destek sağlıyacağımız Bir gercek.






sadece öğrenmek istiyenlar photoshop cs4 indirmeleri gerekmekte.. cs5 olmaz ve türkce yama kullanılması kesinlikle yasaktır... iyi günler arkadaşlar kayıtları acılışa başlamıştır.


Eğlenceli bir eğitim sistemi olacak hem öğreneceksiniz hemde eğleneceksiniz .


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ilk önce photoshop tanımını yapacağım herkeze göre tanımı farklıdır arkadaşlar çopu kişi kesme biçme olarak çoğu rutuş coğuda kendimeze göre avatar imza ve işler için kullanılır. kesinlik yanılmıyorsunuz photoshop kesinlikle çok fonk siyonlu bir sistemdir. Renk düzeyinden tutun ger türli işi yapabilirsiniz photoshop %80 bilen bir kişi aç kalmaz
şöyle söyliyim weptasarım, flash egekleri, rutuş, montaj, afiş, logo, Renklendir vs işleri bu photoshopta yapabilirsiniz.
kısa ca acıklaması burdur kullanımına göre değişir bazen 2 -3 araçla bile çok güzel işler cıkartabilirsiniz bazen 20 tane den fazla araç kullansanızda o iş işlikten cıktığıda olur.
TABİ BURDA İLK ADIMIMIZ PHOTOSHOP BİLMEYEN ARKADAŞLAR İÇİN GECERLİDİR.
KISA YÖNLERİ VE ARACLAR HAKKINDA TEKNİK BİLGİ

Resim
ARAÇ VE GERECLERİN GENEL BİLGİSİ
1 - İşaret aracı (Rectangual Marquee TooL) : Resim üzerinde istediğimiz alanı seçmemizi sağlar. Kısa YoL tuşu (M)

Dört farklı seçenek sunar :

* Seçim işlemini yapabilmek için, özelliği seçili hale getirin. Mouse’un sol tuşunu basılı tutarak seçmek istediğiniz alanı tarayın.

1- Dörtgen İşaretleme Aracı (Rectangual Marquee TooL) : Kare, dikdörtgen gibi şekil seçimleri yapabiliriz.

2- Elips Şekilli İşaretleyici Araç (eLipticaLL Marquee TooL) : Elips, daire gibi şekil seçimleri yapabiliriz.

* Mouse’un sol tuşuna resim üzerinde bir kez tıklayın.

3- Tek Sıra İşaretleme Aracı (singLe Row Marquee TooL) : Tek sıra çizgi seçimleri yapabiliriz.

4- Tek Sütun İşaretleme Aracı (SingLe Columb Marquee TooL) : Tek sütün çizgi seçimleri yapabiliriz.

İşaret Aracı, keskin seçimler yapmanızı sağlar.

İPUCU : “Dörtgen İşaret Aracı” nı kullanırken ‘Shift’ tuşunu basılı tutarak seçim işleminizi gerçekleştirirseniz ‘kare’ şeklinde, “Elips İşaret Aracı” nı kullanırken ‘Shift’ tuşunu basılı tutarak seçim işleminizi gerçekleştirirseniz daire şeklinde seçim alanı oluşturmuş olursunuz.

2 – Taşıma Aracı (Move TooL): Katmanları ya da seçili alanı taşımanızı sağlar. Özelliği seçtikten sonra mouse’un sol tuşu basılı tutularak katman istenilen yere taşınır. Kısa Yol Tuşu (V)

Resmin istediğiniz bir alanını seçin, sonra taşıma aracı özelliğini seçerek mouse ‘un sol tuşunu basılı tutarak alanı taşıyalım. Mesela arkadaşınızın gözünü seçin, katmanı başka bir yere taşıyın ya da katmanı silin. Boşalan alana da bir koyun gözü kopyalayın. Nasıl , şimdiden yaratıcı fikirler kafanızda dolaşmaya başladı mı? Durun acele etmeyin daha öğreneceğimiz çok şey var!

3 – Kement Aracı (Lasso TooL) : Seçim işlemi yapar. İşaret Aracıyla aynı işlevi yürütür. Yalnız keskin seçimler yapmanıza gerek yok. Pikselleri bile tek tek seçebilirsiniz. Dağınık seçim yapabilirsiniz. Kısa yoL tuşu ( L )

Üç farklı seçenek sunar :

1- Kement Aracı (Lasso TooL) : Mouse’un sol tuşuna basılı tutarak istediğiniz alanın belli bir noktasından başla***** seçiminizi yapın ve seçiminizi başladığınız noktada bitirin.

2- Çokgen Kement Aracı (PolygonaL Lasso TooL) : Mouse’un sol tuşu ile resim üzerinde tek tek tıklamalar yaparak seçim alanınızı oluşturun.

3- Manyetik Kement Aracı (Magnetic Lasso TooL) : Piksel tanıma yöntemine göre çalışır. Aynı renk pikseller üzerine seçim yapar. Yapmanız gereken tek şey, seçim alanınızı belirledikten sonra mouse’un sol tuşu ile bir alana tıklayıp mouse’u isteğiniz doğrultusunda hareket ettirmek (sol tuşa basılı tutmanıza gerek yoktur) ve başladığınız noktada bitirmek.

4– Sihirbaz Çubuğu Aracı (Magic Wand TooL) : Seçim işlevi yapar. Piksel tanıma yöntemine göre seçer. Örneğin tüm siyah renkleri seçmek istiyorsanız, bu özelliği seçili hale getirip mouse’un sol tuşu ile siyah bir renge tıklayın. Resim üzerindeki tüm siyah renkler seçilecektir. Kısa YoL tuşu ( W )

İPUCU : Aynı resim üzerinde seçili alan ile birlikte başka seçili alanlar da oluşturmak istiyorsanız, SHİFT tuşunu basılı tutarak yeni seçim alanları oluşturun. Seçilmiş olan, seçim alanının belli bir bölümünü seçim dışına çıkarmak istiyorsanız, ALT tuşunu basılı tutarak işleminizi tamamlayın.

5 – Kırpma Aracı (Crop TooL) : Kesme işlemi yapar. Resim üzerinde kalmasını istediğiniz alanı mouse’un sol tuşunu basılı tutarak seçin, çerçeve dışında kalan alan silinecektir. Çerçeve kenarları ile oyna***** kesilmesini istediğinizi alana ince ayar yapabilirsiniz. Kısa yoL tuşu
( C )

İPUCU : “Escape” tuşuna basarak seçilmiş olan kırpma alanını iptal edebilirsiniz.

6 – Dilim aracı (Slice TooL) : Genel olarak web tabanlı resimlerde kullanılır. Dijital resimlerimize yapacağımız işlemler için gerekli değildir. Kısa YoL Tuşu ( K )

7 – Havalı Fırça : Boyama aracıdır. Tam bir boyama yapmaz. İlk vuruşta saydam bir boyama yapar. Mouse’un sol tuşu tek tek tıklatılarak istenilen alan boyanır. Boya rengi, “önalan rengi”ne göre atanır.(“önalan rengi” ile ilgili bilgi için 22.maddeye bakınız.)

Önalan regini siyah yaparak, istediğiniz alana yaptığınız hafif darbelerle resminizde sisli bir hava efekti oluşturabilirsiniz.

İPUCU : Tam olarak istenilen alanı boyamak istiyorsanız (boyamanın istenmeyen alanlara taşmaması için), öncelikle bir seçim alanı oluşturun. Daha sonra boyama işlemini gerçekleştirin.

8 – Boya Fırçası Aracı (Brush TooL) : Tam boyama(çizgisel) yapar. Önalan rengini kullanır. Kısa yoL tuşu (B)

İki farklı seçenek sunar :

Mouse’un sol tuşu basılı tutularak işlem yapılır.

1- Boya Fırçası Aracı : Tam boyama yapar.

2- Kurşun Kalem Aracı : Çizim yapar.

9 – Damga Kopyalama Aracı (Clone Samp TooL) : Piksel kopyalaması yapar. Dijital resimler üzerindeki değişiklikliklerde çok fazla oranda kullanılır. Bir diğer ismide, DNA kopyalama aracıdır. Kısa yoL tuşu (S )

İki seçenek sunar :

1- Damga Kopyalama Aracı (CLone Samp TooL) : Damga kopyalama aracını seçtikten sonra öncelikle kopyalamak istediğiniz alanı ALT tuşuna basılı tutarak mouse’un sol tuşu ile tarayın. Sonra ALT tuşuna basmadan mouse’un sol tuşunu basılı tutarak resmin istediğiniz alanına yapıştırın.

2- Desen Kopyalama Aracı (Pattern Samp TooL) : Desen kopyalama aracını etkinleştirdikten sonra, araç kutusunun hemen üstünde yer alan seçenek menüsünden istediğiniz deseni seçin ve yapıştırmak istediğiniz alan üzerine gelerek mouse’un sol tuşunu basılı tutarak yapıştırma işlemini yapın.

10 – Sanat Tarihi Aracı (History Brush TooL) : Resminize hangi işlemi hangi efekti uygularsanız uygulayın, bu özelliği kullanarak resminizin ilk başlangıç haline geri dönebilirsiniz. Burada unutulmaması gereken nokta, resiminizin tamamını değil, sadece sizin istediğiniz alanı eski haline getirebileceğiniz. Yani resmin bir sadece bir kısmını. Kısa YoL Tuşu ( Y )

İki seçenek sunar :

1- Sanat Tarihi Aracı (History Brush TooL) :Resminizi ilk başlangıç haline getirir. Yapmanız gereken mouse’un sol tuşuna basılı tutarak istenilen alanı taramak..

2- Sanat Tarihi Fırçası (ArtHistory Brush TooL) :Bu özellik resminizi dijital bir resim olmaktan çıkararak, resminizi pastelle boyanmış bir resim haline getirir. Sanat tarihi sizi bekliyor. Bu özelliği bir vesikalık resim üzerinde deneyebilirsiniz!

11 – Silgi Aracı (Eraser TooL) : Pikselleri yok ederek silme işlemi yapar. Kısa YoL Tuşu (E)

Üç seçenek sunar :

1- Silgi Aracı (Eraser TooL) :Mouse’un sol tuşu basılı tutularak istenilen alanlar silinir.

2- Artalan Silgi Aracı (Background Eraser TooL) :Artalan rengini siler.

3- Sihirli Silgi Aracı (Magic Eraser TooL) :Mouse’un sol tuşuna tek tıklama yaparak istenilen piksel alanı silinir.

12 – Boya Kovası Aracı (Paint Bucket TooL) : İlginç geçiş efekti boyamaları ve toplu renk boyamaları yapar. Kısa Yol Tuşu ( G )

İki seçenek sunar :

1- Geçiş Aracı (Graident TooL) : Geçiş aracı özelliğini seçtikten sonra, araç kutusunun hemen üst kısmında bulunan seçenekler menüsünden istediğiniz geçiş efektini seçin. Geçiş efektlerinin hemen sağ kısmında bulunan efekt uygulama seçeneklerinden de birini seçerek resmin istediğiniz bir alanına mouse’un sol tuşu basılı tutularak çiziminizi yapın. Sonuç şaşırtıcı mı? Geçiş aracı, katmanın tamamını boya***** resminize toplu bir boyama yapar.

2- Boya kovası aracı (Paint Bucket TooL) :Önalan rengini, tüm katmana etkinleştirerek boyama yapar. Yapmanız gereken, özelliği seçtikten sonra resim içerisindeki herhangi bir alana mouse’un sol tuşu ile bir kere tıklatmanız.

İPUCU : Resmin tamamını değil de, istediğiniz bir alanını “seçim” işlemini yaptıktan sonra boyama işlemi gerçekleştirerek renklendirebilirsini z.

13 – Bulanıklılık Aracı (Smudge TooL) : Mouse’un sol tuşu basılı tutularak ya da tek tıklamayla istenilen alana işlem yapılır. Kısa YoL Tuşu (R)

Üç seçenek sunar :

1- Bulanıklılık Aracı (Smudge TooL)

Resmin istenilen kısmına bulanıklık katar. Fazla ileri gitmemek şartıyla resimlerinizin daha kaliteli görüntüler sunmasını sağlar.

2- Keskinleştirme Aracı (Sharpen TooL)

Bulanıklılığın tersi bir işlem yapar. Resimleriniz üzerindeki bulanık noktaları keskinleştirir.

3- Bulaşıklılık Aracı (Blur TooL)

Resim üzerinde istenilen alanda “şekil değişikliği” yapılmasına olanak sağlar. Özellikle resimler üzerindeki estetik operasyonlarımızda çok işimize yarayacak bir özellik!

14 – Kaçırma Aracı (dodge TooL) : Mouse’un sol tuşu basılı tutularak ya da tek tıklamayla istenilen alana işlem yapılır. Kısa Yol Tuşu ( O )

Üç seçenek sunar :

1- Kaçırma Aracı (dodge TooL) :Resminiz üzerinde ışıklandırılmış alan yaratmanızı sağlar.

2- Yakma Aracı (Burn TooL) :Resminiz üzerinde koyulaştırılmış alan yaratmanızı sağlar.

3- Sünger Aracı (Sponge TooL) :Resim doygunluğunu arttırmanızı ya da azaltmanızı sağlar.

15 – Yazı aracı (Type TooL) : Resimler üzerine yazı yazabilmenize olanak sağlar. Siz de her çekmiş olduğunuz dijital resminizin sağ alt köşesine adınızı yazabilirsiniz. Kısa YoL Tuşu (T)

Özelliği seçtikten sonra, mouse’un sol tuşu ile resim üzerinde herhangi bir noktaya bir tıklatma yapmanız yeterli. Yazıyı bitirdikten sonra “ Taşıma Aracı” na bir kere tıklayın.

Dört Seçenek Sunar :

1- Yatay Yazı Aracı (HorizontaL type TooL) : Yan oLarak Yazı Yazmamızı sağlar.

2- Dikey Yazı Aracı (VerticaL type TooL) : YazıLarınızı Dik oLarak Yazmanızı SağLar.

3- Yatay Seçerek Yazı (HorizontaL type Mask TooL) : YazıLarınızı Yazı HarfLerine Gore Seçerek oLuşturur.

4- Dikey Seçerek Yazı (VerticaL type Mask TooL) : YazıLarınızı Yazı HarfLerinize Göre Seçerek Dikey oLuşturur.
16 - Kalem Aracı (Pen TooL) : Resim üzerine önalan renginde çizgiler çizmenize olanak sağlar. Kısa Yol Tuşu (P)

17 – Dörtgen aracı (RenctangLe TooL) : Resim üzerine, şekil ve çizgi katmanları koymanızı sağlar. Ayrıca photoshop’un kendine özel şekillerini de kullanabilmenizi sağlar. Önalan rengini kullanır. Kısa YoL Tuşu ( P )

6 farklı seçenek sunar :

Dörtgen Aracı (RenctangLe TooL)/ Köşeleri Yuvarlanmış Dörtgen Aracı (Rounded RenctangLe TooL) / Elips Aracı (ELipse TooL) / Çokgen Aracı (PolygonaL TooL) : Yukarıda belirtilen şekillerin katman olarak çizimini yapmanızı sağlar.

Çizgi aracı (Line TooL) :Resim üzerinde çizgi katmanı yapmanıza olanak sağlar

Özel şekil aracı (Custom Shape TooL) :Resim üzerine photoshop tarafından belirlenmiş olan özel şekiller çizmenizi sağlar.

18 – Not aracı (Notes TooL) : Resim üzerine not veya ses bırakmanızı sağlar.

İki seçenek sunar:

1- Not Aracı (Notes TooL) :Resim üzerine not bırakmanızı sağlar. Not resim üzerinde küçük bir sembol ile temsil edilir. Kısa YoL ( N)

Özelliği seçtikten sonra mouse’un sol tuşunu resim üzerinde istediğiniz bir alana bir kere tıklatın. Karşınıza metin kutusu çıkacaktır. Buraya notunuzu bırakın ve sembole mouse’un sol tuşu ile iki kere ard arda tıklatın. Not defteri kapanacaktir. Not defterini tekrar açmak için üzerine mouse’un sol tuşu ile çift tıklatmanız yeterlidir. Eğer notu silmek istiyorsanız, notu seçtikten sonra “delete” tuşuna basınız..

2- Ses Ek Açıklama Aracı (Audio Annonation TooL) : Resim üzerine ses eklemenizi sağlar. Bu özelliği kullanabilmek için bazı küçük donanım özelliklerine sahip olmanız gerekebilir. Kullanma biçimi not defterini ile aynıdır.

19 – Damlalık aracı (Eyedropper TooL) : Önalan ve artalan renk ayarlamalarında ve belirlediğiniz iki nokta arasındaki uzaklığı ölçmek için kullanılır. Kıs YoL ( I )

Üç seçenek sunar :

1- Damlalık aracı (Eyedropper TooL) :Resim üzerinde beğendiğiniz bir rengi önalan rengi olarak seçmenize olanak sağlıyor.

Özelliği seçtikten sonra resim üzerinde beğendiğiniz bir renk pikseline mouse’un sol tuşu ile tıklayın. Önalan rengi seçilmiş olacaktır.

2- Renk örnekleyici aracı (Color SampLer TooL): Resim üzerinde seçmiş olduğunuz rengin tüm RGB oranlarını veya CMYK oranlarını verir. Bu özellik aynı anda dört farklı rengi incelemenizi mümkün kılıyor.

Özelliği seçtikten sonra, “ Pencere / Bilgileri Göster ” menüsünü açın. Mouse’un sol tuşu ile bir renk noktasına tıklayın. Eğer resminiz RGB modunda ise seçtiğiniz rengin, Red oranı, Green oranı ve Blue oranı verilecektir. Özelliği resminizin üzerinden kaldırmak için resmin dışına taşımanız yeterli.

3- Ölçü aracı (Measure TooL) : Resim üzerinde belirlediğiniz iki nokta arasındaki uzaklığı ölçmenizi sağlar.

Mouse’un sol tuşunu basılı tutarak çekin ve bırakın. Araç kutusunun hemen üstündeki seçenekler menüsü size gerekli oranlamaları verecektir.

20 – El Aracı (Hand TooL) : Ekranınıza sığmayacak büyüklükteki görüntülere ulaşmak için kullanılır. Kısa YoL ( H )

Mouse’un sol tuşu basılı tutularak kullanılır.

21 – Yakınlaştırma Aracı (Zoom TooL) : Resmin istenilen noktalarına yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapar.

Mouse’un sol tuşuna bir kere tıklanarak yakınlaştırma işlemi gerçekleştirilir. ALT tuşuna basılı tutularak mouse’un sol tuşuna bir kere tıklanırsa uzaklaştırma işlemi gerçekleştirilir

22 - Önalan rengi / artalan rengi : Photoshop’un tüm boyama ve çizim işlemlerinde kullanılan renk birimleridir. Önalan veya artalan renginin üzerine gelerek mouse’un sol tuşu ile bir kere tıklamanız yeterli. Tıkladıktan sonra karşınıza çıkan renk menusundan istediğiniz rengi seçerek önalan veya art alan rengi olarak belirleyebilirsiniz.
------------------------------------------------------------------------------



Renkler ve Photo Shop
Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız.”Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok kullanılanlardır.

Levels:
"Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves:
Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona metalik bir görüntü vermek için bu aracı kullanmak en doğrusudur.

Color Balance:
Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanılır.

Brightness/Contrast:
Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu gibi...

Hue/Saturation:
Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi sağlar.Eğer “Colorize” aktif durumda ise aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir.”Hue” renk değerini, “saturation” parlaklığı, “lightness” ise aydınlığı temsil eder

Desature:
Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.

Replace Color:
Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective Color:
Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.

Channel Mixer:
Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç daha...Grafiğimizdeki kırmızı, mavi ve yeşillerin miktarlarındaki oynamalaı yapmamızı sağlar.
---------------------------------------------------------------------------------------

photoshop Menüleri hakkında bilgiler
Filtreler/Artistic
Filtreler, mevcut resmin yapısını değişik sekillerde bozarak istediğimiz farklı bir resmin oluşmasını sağlayan yardımcıaraçlardır.
Filtreler esas olarak taranmış resimlerin iyilestirilmesi ve hatalarının giderilmesi amacıyla geliştirilmis ise de diğer resimlerde kullaılmaya da baslanmıştır.
Her filtre matematiksel bir formül ile hesapladığı degi***likleri resmin istenilen bölgesine uygulanması ile çalışır.
Burada sadece PhotoShop'un standart filtreleri anlatılmıştır

Filtreler ile çalışırken unutulmaması gereken kurallar:
Filtre transparan tabakalara uygulanmaz. Tabakanın bir kısmı transparan ise sadece renkli kısma uygulanır.
Eger seçili bir bölge varsa sadece bu bölgeye, yoksa bütün tabakaya uygulanır.
Bir seferde sadece bir filtre uygulanabilir.
BMP uzantili bitmap dosyalara filtre uygulanmaz.
Bazı filtreler sadece RGB renk modundaki dosyalara uygulanabilir.
FADE : Bir filtre uygulandıktan sonra belli bir bölgeden geri almak isteyebiliriz veya filtre etkisini azaltmak isteyebiliriz.
Bu durumda FADE komutunu kullanırız. Bir filtre uygulandıktan sonra filtre çek-menüsünde fade komutu kendiliginden çıkar. Bu komut sadece uygulanan filtrelerde kullanılabilir.

Artistic filtreleri genel olarak resminizi el yapımı bir tabloya dönüştürüyor.
COLORED PENCIL Filtresi :
Resminizi çapraz fırça tekniğiyle yağlıboya ile yapılmış bir hale sokar. İletişim kutusundaki Pencil width fırça kalınlığı, Stroke Pressure kullanılan boya miktarı, Paper Brightness ise tabloya vuran ışık miktarıdır.

CUTOUT Filtresi :
Resminizi suluboya ile yapılmış gibi bir havaya sokar. İletişim Kutusundaki No. of levels renklerin karışım miktarını, Edge simplicity kenarların belirginliğini, edge fidelity ise kenarların orjinal şekline uygunluğunu ayarlar.

DRY BRUSH Filtresi :
Yağlıboya bir tabloya kuru fırça ile müdahale edilmesi sonucunda oluşan görüntüyü verir. İletişim kutusundaki Brush size fırça kalınlığı, Brush detail fırça izlerinin belirginliği, Texture ise boyanın kalınlığını temsil ediyor.

FILM GRAIN Filtresi :
Kumlu bir fotoğraf görüntüsü oluşturuyor. İletişim kutusundaki grain seçeneği kum miktarını, Highlight Area yüzey ışığını, Indensity ise ışık yoğunluğunu ayarlar.

FRESCO Filtresi :
Resminizi başka bir teknikle yapılmış yağlıboya tabloya çevirir. İletişim Kutusu detayları Dry Brush ile aynıdır.

NEON GLOW Filtresi :
Resminizi foreground rengi ile kaplar, iletişim kutusundaki pencereden seçeceğiniz renkteki neon ışıkları ile yüzeylerdenyansıma yapar. Neon ışığının özelliklerini iletişim kutusundan ayarlayabilirsiniz.

PAINT DAUBS Filtresi :
Resminizi kalın bir tabaka yağlıboya kullanarak yapılan resimlere çevirir. İletişim kutusundan kullanılan fırçanın kalınlığı ve tipini ayarlayabilirsiniz. Sharpness seçeneği ise renk geçişlerindeki keskinliği ayarlar.

PALETTE KNIFE Filtresi :
Resminizi fırça darbeleriyle yapılmış bir tabloya dönüştürür. İletişim kutusundaki Stroke Size seçeneği fırça ebadıdır. Stroke Detail seçeneği ne kadar ayrıntının gösterileceğini belirler. Softness renklerin yumuşaklık ayarıdır.

PLASTIC WRAP Filtresi :
Resminizi plastik bir dokuyla kaplayıp 3 boyuta doğru ***ürür. İletişim kutusundaki Highlight Strength seçeneği plastik dokudan yansıyan ışığı ayarlar. Detail seçeneği plastiğin kalınlığı kabul edilebilir. Smoothness seçeneği ise plastik dokunun düzgünlüğüdür.

POSTER EDGES Filtresi :
Birbirine yakın değerlerdeki pixelleri tek değerde toplar ve az sayıda renk tonları kullanılan ticari posterleri taklit eder.İletişim kutusundan posterimizin alacağı şekli ayarlayabiliriz.

ROUGH PASTELS Filtresi :
Resmimizi pastel boya ile tuval üzerine yapılmış bir tabloya çevirir. Texture seçeneği tuval dokusunu seçmemize yarar. İstersek başka bir resmi texture olarak bile kullanabiliriz. Light Direction ise ışığın yönüdür. Diğer seçeneklerle boyanın sürülme şeklini, miktarını ve hatta ne kadar ayrıntılı çalışacağınızı bile ayarlayabiliyorsunuz.

SMUDGE STICK Filtresi :
Resmimizi leke tekniğiyle yapılmış bir tabloya çevirir. Stroke Lenght seçeneği boyanın sürülme genişliği, Hightlight Area seçeneği yüzeyden yansıyan ışık miktarı, Indensity seçeneği ise boya miktarıdır. Resme derinlik veren ilginç bir filtre.

SPONGE Filtresi :
Suluboya tablo yapmaya benzer. Üstelik suyu da biraz fazlaca. İletişim kutusundan fırça boyunu, sulandırma miktarını ve ayrıntı oranını ayarlayabiliyorsunuz.

UNDERPAINTING Filtresi :
Tablonun yapıldıktan sonra üzerindeki fazla boya sıyrılıp alınmış gibi bir görüntü oluşturuyor. İletişim kutusunun pek çoközelliği rough pastels filtresine benziyor. İlginç yanı uygulama sonrasında resimde 3 boyut oluşuyor.

WATER COLOR Filtresi :
Bildiğimiz kla*** sulu boya tablo yapımı. Sanatsal anlamda güzel sonuçlar alınabilir. İletişim kutusunda fırça boyu, gölge miktarı vs. ayarlanabiliyor.
________________________________________

Filtreler / Blur
________________________________________
Blur, fotoğraflarda kontrastı azaltmak ve renk geçişlerinde oluşan parazitleri ortadan kaldırmak için kullanılır. Hafif bir bulanıklık efekti verir.
Bilgisayarımızda oluşturduğumuz grafik çalışmalarımıza farklı bir yapı kazandırmak için de kullanılmaktadır.

BLUR MORE Filtresi :
Blur filtresinin yaptığı işi yapar. Sadece bulanıklaştırma gücü blur'un 3-4 katıdır.

GAUSSİAN BLUR Filtresi :
Bu filtre, bulanıklaştırma derecesini ayarlamamıza olanak vererek görüntünün hafifçe yumuşatılmasından tüm görüntüyü kalın bir sisle kaplamaya kadar değişen efektler yaratır. Adını, renk değerlerinin değişimini gaussian çanı denilen eğriyle eşleştirmesinden alır. Bu filtrenin iletişim kutusunda görülen Radius değeri bulanıklık değeridir ve 0.1-250 arasında olabilir. Ayrıca grafiklerimize gölge kazandırmak ve 3 boyut çalışmalarında yaygın olarak kullanılır.

MOTION BLUR Filtresi :
Bu filtre, fotoğrafçıların zaman ayarlı objektifle çektikleri fotoğrafı simüle eder. Cismin hareketini görebilmemize yarar.İletişim kutusundaki angle değeri bulanıklığın yönüdür. +90 ve -90 arasında değişebilir. Distance değeri ise bulanıklığın yoğunluğu olup 1 ile 999 arasında değer alabilir.

RADIAL BLUR Filtresi :
Bir resmi dairesel olarak döndürebilir veya merkezden itibaren ya***** derinlik verebilir. İletişim kutusundaki telden yapılmış ön izleme biraz dikkat ve alışkanlık gerektiriyor. Spin seçeneği resmi veya seçili alanı dairesel döndürürken zoom seçeneği merkezden itibaren yayılmayı sağlıyor.

SMART BLUR Filtresi:
Bir görüntüdeki kat yerlerini bulanıklaştırabilir, görüntü binme kenarlarını bulanıklaştırıp gizler veya renkli bir resmi siyah-beyaz eskize çevirebilir. İletişim kutusundaki radius, bulanıklık mesafesini; threshold ise bulanıklaştırma yapmak için pixellerin ne kadar farklı olması gerektiğini ayarlar.
________________________________________
Filtreler / Distort
________________________________________
DIFFUSE GLOW Filtresi :
Resminizdeki parlak bölgeleri genişletip yayar ve mevcut ışığa göre fazladan bir parlama efekti sağlar. İletişimkutusundaki graininess seçeneği resme tanecikli bir doku kazandırır, 0-10 arası değer alır. Glow amount seçeneği ışık miktarını arttırıp azaltır, 0-20 arası değer alır. Clear amount seçeneği ise resmin kendi renginin ne kadarının görüneceğini belirler, 0-20 arası değer alır. DİKKAT : Glow amount seçeneğinin sağladığı ışık background rengindedir.

DISPLACE Filtresi :
Kullanılması oldukça zor ve istenilen sonucun alınabilmesi için ciddi anlamda bir tecrübe ve denemeye ihtiyaç duyan, ama yaptıkları da emsalsiz bir filtre. Genel anlamda resmi eğer, büker, parçalar. *.bmp formatındaki dosyalarda çalışmaz. *.psd formatındaki bir resmi bozulma haritası olarak kullanır. Ana resimdeki pixelleri bozulma haritasındaki pixellerin renk değerine göre kaydırır. Maalesef ön izleme penceresi de yoktur.

ÖNERİLER : Bu filtre diğer tüm filtrelerden farklı bir mantıkla çalışıyor. Bu sebeple defalarca deneme yapmadan ve iyice tecrübe sahibi olup filtrenin çalışma mantığını anlamadan geçerli çalışmalarınızda kullanmayın. Ama bu muhteşem filtrenin peşini de bırakmayın.

GLASS Filtresi :
Resminize buzlu cam arkasından bakıyormuş görüntüsü sağlar. İletişim kutusunda 4 tane hazır "Buzlu Cam" tipi yüklüdür. Bunları Texture seçeneğinde bulabilirsiniz. İsterseniz bir başka *.psd formatındaki resmi de kullanabilirsiniz. Scaling seçeneği buzlu camın dokularının ne kadar önde (dikkate alınacak) veya arkada (az dikkate alınacak) olacağını ayarlar. Distortion seçeneği bozulma miktarını belirler. Smoothness seçeneği ise buzlu camın buz hücrelerinin ebadını belirler.

OCEAN RIPPLE Filtresi :
Resminizi okyanus dalgaları gibi büker. Ripple Size seçeneği dalgaların boyunu ayarlar. Ripple Magnitude seçeneği ise bozulma miktarını ayarlar. Hoş bir filtre. Fotoğraflarda pek kullanılamıyor.

PINCH Filtresi :
Resmi içe veya dışa doğru küresel bir mantıkla sıkıştırır. Amount değeri 100 ile -100 arasında değişir. Tel çerçevede deizleyebileceğiniz gibi içe ve dışa resim merkezli bir küre mantığıyla sıkıştırma yapmaktadır.

POLAR COORDINATES Filtresi :
Bir resmin koordinat sistemini kutupsaldan dörtgene veya dörtgenden kutupsala dönüştürür. İlk resimdeki şekil dörtgenden polar koordinat sistemine dönüşünce bakın neler oldu. Aynı filtreyi üstüste birkaç kez çalıştırmayı deneyin, sonuçlara şaşırabilirsiniz.

RIPPLE Filtresi :
Resimde tırtıklanmış bir görüntü oluşturur. İletişim kutusundaki amount seçeneği tırtık derinliğini ayarlar, -999 ile 999 arasında değişir. Size seçeneği tırtık dalgasının boyunu belirler.

SHEAR Filtresi :
Resminizi iletişim kutusunda beliren çizgiye uygun olarak eğip büker. Çizginin istediğiniz yerine tıklayıp kaydırabilir, böylece resminizi sınırsız sayıda şekle sokabilirsiniz.

SPHERIZE Filtresi :
Resminizi bir küre veya silindir yapısında 3 boyuta taşır. İletişim kutusundaki tel çerçeveden ön izleme sağlayabilirsiniz. Amount seçeneği 100 ile -100 arasında değişir ve resme kazandırılacak derinliği belirler. Mode seçeneği küre, yatay silindir veya düşey silindir seçeneklerini kullanımımıza sunar.

TWIRL Filtresi :
Resmi, merkez resim merkezi olmak kaydıyla sağa veya sola 0-999 derecede döndürür.

WAVE Filtresi :
Adı üstünde zaten, resimde dalga efekti yaratır. İletişim kutusundaki Number of Generator seçeneği üretilecek dalga sayısını belirler. 1-999 arasında değişir. Çok dalga üretilirse dalgalar üstüste bineceğinden bozulma da büyük olur. Wavelenght seçeneği dalga tepeleri arasındaki mesafedir. Min. ve Max. değerlerini ayarlayabilirsiniz. Amplitude dalga yüksekliğidir. Bunun da Min. ve Max. değerleri ayarlanabilir. Sine, triangle ve square dalganın tipidir. (Eğri, üçgen, kare). Bir seçim bölgesine uygulandığında resim ilginç bir hal alabilir.

ZIGZAG Filtresi :
Su yüzeyindeki dalgalanmalara benzer bir efekt oluşturur. Dalganın yönü ve cinsini iletişim kutusundaki Style seçeneğinden atayabiliriz. Pond Ripples (Havuz Dalgaları), Out From Center (Merkezden dışa doğru) veya Around Center ( Merkezin civarında) seçeneklerimiz var. Amount ve Ridges seçenekleri ile dalganın özelliklerini ayarlıyoruz.
________________________________________
Filtreler / Noise
________________________________________
ADD NOISE Filtresi :
Görüntüye parazit ekler ve bu parazitlerle resmin bütünleşmesini sağlar. Genellikle resmin tamamına veya bir kısmına doku oluşturmak için kullanılır. İletişim kutusundaki amount değeri parazit yoğunluğudur. 1 ile 999 arasında değeralabilir. Uniform seçeneğini işaretlerseniz, her bir pixel için amount değeri kadar + veya - renk rastgele seçilir. Eğer gaussian seçeneğini işaretlerseniz bu renk seçimi gaussian çanına bağlı olarak hesaplanır. Genellikle gaussian seçeneğinde daha parazitli bir görünüm oluşur. Monochromatic seçeneği işaretliyse parazitler siyah-beyaz arasındadeğer alabilir.

DESPECKLE Filtresi :
Bu filtre, resimdeki en büyük farka sahip renk değişim yerlerini koru***** diğer yerleri bulanıklaştırır. Böylece resmin ayrıntıları ve çizgileri korunurken genelde parazitler ve aşırı netleşmiş pixeller yumuşatılır.
Scanner'da kötü taranmış resimleri düzeltmek için kullanabilirsiniz.

DUST&SCRATCHES Filtresi :
Bu filtre resimdeki çizik, kırık gibi kusurlu bölgelerde hatalı yerleri çevresiyle kaynaştırmak için kullanılır. İletişimkutusundaki threshold değeri, hatalı bölge ile ona komşu bölge pixellerinin değerini analiz etmek için kullanacağıdeğerdir. Radius değeri ise hatalı bölgenin temizleneceği aralığı belirler. Çalışmalarınızda her iki değeri dengeli kullanmanız en iyi sonucu almanızı sağlar. Eski fotoğraflar için ilaç gibi bir filtredir.

MEDIAN Filtresi :
Median filtresi resimde veya seçili bölgedeki pixellerin parlaklıklarını harmanlar ve istenmiyen parazitleri azaltır. Radiusdeğeri (1-16 arası) her bir pixelin kaç pixel yarıçaptaki bir bölgeyi inceleyip harmanlıyacağını gösterir. Yüksek değerlerihtiyatla kullanılmalıdır.

________________________________________
Filtreler / Pixelate
________________________________________
COLOR HALFTONE Filtresi :
Resmi büyük ebatlı yarı-ton parçalardan yapılmış gibi görünmesini sağlar. İletişim kutusundaki radius değerioluşturulacak parçaların oluştuğu ağ sisteminin eni ve boyudur.

CRYSTALLIZE Filtresi :
Bu filtre resimde çokgen parçalar oluşturur ve benzer renkli pixelleri bu parçaların içine doldurur. Doğru yerde kullanılırsa çok güzel görüntüler yakalanabilir.

FACET Filtresi :
Resminizi elle (suluboya benzeri) yapılmış gibi bir görüntüye kavuşturur.

FRAGMENT Filtresi :
Görüntüyü 4 kez kopyalar, ortalamasını alır ve kaydırarak yeniden yapıştırır. Böylece fotoğraf makinasında çekim esnasında elin titremesine benzer bir görüntü oluşur ve zemin flu bir doku kazanır.

MEZZOTINT Filtresi :
Resminizi nokta, çizgi ve darbeler kullanarak yeniden oluşturur. İletişim kutusundaki menüyü kullanarak tekniklerden birini seçebilirsiniz.

MOSAIC Filtresi :
Resmi hücrelere böler ve her hücreyi tek bir renk yaparak resminizi mozaikten yapılmış gibi bir görünüme kavuşturur. Sanatsal bir yaklaşımla kullanabilir veya yanda görüldüğü gibi farklı uygulamalar tercih edebilirsiniz.

POINTILLIZE Filtresi :
Resmi rastgele noktalara böler, noktalar arasında boşluklar yaratır. Ürettiği noktaların hafifçe kabarıkmış gibi bir görüntüsü olur.

DİKKAT : Noktalar arasında kalan boşluklar background rengi ile doldurulur.
________________________________________
Filtreler / Render
________________________________________
3D TRANSFORM Filtresi :
İki boyutlu bir görüntüyü sanki 3. boyutu destekliyen bir program tarafından üretilmiş gibi göstermeye yarar. Resme derinlik katar. Ancak bir mucize beklemeyin. Pek çok kısıtlaması var. Öncelikle küp, silindir veya küre şeklindeki resimlerde kullanılırsa bir sonuç alınabiliyor. Ayrıca çok hafif transferler yapılabiliyor. 3. boyutu biraz fazla kaçırırsanız resim bozuluyor. Döndürme sırasında boşalan bölgelerde ayrıca zemin çalışması gerekebiliyor.
Not : Add point, convert point ve substrack point araçları sadece silindir ile seçim yapılırsa çalışır.

CLOUDS Filtresi :
Background ve foreground renklerini kullanarak yumuşak kenarlı bulutumsu görüntüler oluşturur.

DIFFERENCE CLOUDS Filtresi :
Bu filtre background ve foreground renkleri ile bulutlar oluşturur, sonra mevcut resmin pixel renk değerlerinden bu oluşan bulutları çıkarıp ters çevirir.

LENS FLARE Filtresi :
Bir ışık kaynağına doğru fotoğraf çekmişsiniz de ışık kaynağının merkezi objektife yansımış.İletişim kutusundaki brightness düğmesi ışığın parlaklığını ayarlamaya yarar. %10-300 arası değer alır. Lens Type seçeneği fotoğraf makinası objektif tiplerini simüle ediyor.Cursor önizleme penceresi üzerine geldiğinde + şeklini alıyor. Bu işareti tıkladığımız yer parlamanın olacağı yerdir.

IGHTING EFFECTS Filtresi :
Esas olarak bu filtre, resminize harici bir ışık kaynağından çeşitli şekillerde ışık vermek için tasarlanmıştır. Ayrıca gri görüntülerden doku haritaları oluşturularak resminize dokudaki farklı yapılaşmaya uygun ışık da verilebilir. Öncelikleiletişim kutusunu bir inceliyelim.1 no.lu menü ışık kaynağını seçmemize yarar. Default kaynağı geniş bir etki alanına sahip ve oldukça güçlü bir ışıktır. Ama resimlerimizin özelliğine bağlı olarak kullanabileceğimiz 17 adet ışık kaynağı daha burada gizli.
Vitrin spotlarından gizli ışıklandırmaya, parlamadan yumuşak ışığa kadar neler yok ki ? Üstelik bu ışıkların hepsinin bütünözelliklerini değiştirebilirsiniz. Ön izleme penceresi üzerinde ışığın merkezi ve etki alanı çizgi halinde görünür. Bütün yapmanız gereken etki alanı çizgisi üzerinde bulunan noktayı cursor ile tutup kaydırmak. Eğer ışık merkezindeki noktayı kaydırırsanız etki alanı komple kayar. Dikkatli olmak lazım.
Uyarı : Birden fazla kaynağa sahip ışık tiplerinde iyice tecrübe sahibi olmadan değişiklik yapmayın. ( Five lights, RGB lights gibi )
Artık bu ışıklar size yetmiyor. Bu liste haricinde yeni bir ışığa ihtiyaç var. Kolay. Önizleme penceresinin altındaki ampul resmini tutup pencere içine sürükleyin. İşte size yeni bir ışık türü. Ama bu ışığı ayarlayalım önce. Merkez ve etki alanını nasıl ayarlayacağımızı biliyoruz artık.
2 no.lu menü'den ışık kaynağı tipini seçelim. 3 seçeneğimiz var.
a. Directional : Işığı bir doğrultuda yayar. Merkezini ve yüksekliğini değiştirebilirsiniz. Ama etki alanını değiştiremezsiniz. Dikkat ederseniz etki alan elipsi yok oldu. Güneş ışığı gibi uzaktan ve kuvvetli gelen ışığı simüle eder.
b. Omni : Işığı etki alanı içine merkezden kenara homojen yayar. Tavan ampulü gibi bir etki yapar. Merkezini ve etki alanını değiştirebilirsiniz. Etki alanı daraldıkça ışık şiddeti artar. Işık kaynağı resme yakınlaşıyormuş etkisi yaratır.
c. Spotlight : Adı üstünde zaten, spot ışık etkisi yaratır. Işığın yandan gelmesini simüle eder. Herşeyini değiştirebilirsiniz. (Merkez, etki alanı ve şiddeti)
Şimdi de ışığımızın rengini seçelim. 3 no.lu menü penceresine çift tıklayın. Kullanacağınız ışık rengini seçin. Indensity ayarı ışığın şiddetidir. 100 ile -100 arası değer alır. Focus ayarı sadece spotlight seçeneğinde çalışır. Işığın etki alanı elipsi içinde ne kadar yer kaplıyacağını belirler. Wide yönü ışığı genişletirken Narrow yönü daraltır.
Şimdi ışık kaynağı, etki alanı ve yeri hazır. Ya özellikler? 4 no.lu menü'nün özelliklerine de bir bakalım.
a. Gloss : Işığın yüzeyden nasıl yansıyacağını belirler. Shiny(Parlak) ve Matte(Mat) değerleri arasında değişir.
b. Material : Işığın yansıyacağı yüzeyin yansıma özelliklerini belirler. Plastic seçeneği ışığın rengini yansıtırken Metallic seçeneği yansıma yüzeyinin rengini yansıtır.
c. Exposure : Işığı azaltıp çoğaltır.
d. Ambiance : Işık kaynağından gelen ışıkla ortam ışığının karışımını ayarlar. Pozitive seçeneği ambient ışığını arttırırken negative azaltır.
Bütün bu ayarlardan sonra ışık efektimiz hazır sayılabilir.
Bu filtrenin bir de doku haritasına göre yansıma özelliklerini inceliyelim. Bu iş biraz daha karışık gibi.
Önce doku haritası hazırlanacak resmi hazırlayalım. Bu resim mutlaka gri modelinde olmalı ve *.psd formatında kaydetmeliyiz. Sonra esas ön planda olacak resmi açalım. Channels kulakçığına tıklayıp yeni bir kanal oluşturalım. Adı Alpha 1 olacaktır. Bu kanal seçili iken Filter > Render>Texture Fill komutu verip gri dosyayı yükleyelim. Sonra RGBkanalına geçelim. Lighting Effects iletişim kutusunu açıp 6 no.lu menüden Alpha 1 kanalını işaretliyelim. Ok. diyelim. Gri dosyanın resimdeki kenarları birer kabartı gibi resmimize işledi.

TEXTURE FILL Filtresi :
Bu filtre gri (greyscale) modundaki bir resmi çalışma resmimizde var olan veya bizim yaratacağımız alfa kanalınadoldurmaya yarar. Bu alfa kanalını kullanarak resminizi doku haritasına göre ışıklandırabilirsiniz ( bkz. Lighting Effects filtresi) veya bu kanalı maske olarak kullanabilirsiniz. DİKKAT : Bu filtre ile yükleme yapacağınız görüntü mutlaka gri olmalı ve *.psd formatında kaydedilmiş olmalıdır

________________________________________
Filtreler / Sharpen
________________________________________
SHARPEN Filtresi :
Bu filtre birbirine komşu pixeller arasındaki kontrastı arttırarak resmi netleştirir. Genellikle taranmış resimlerde rötuşişlemlerinden sonra veya resim üzerinde transform komutları kullanıldıktan sonra oluşan bozulmaları gidermek amacıyla kullanılmaktadır.

SHARPEN EDGES Filtresi :
Sharpen filtresi gibi çalışır. Tek farkı resimde veya seçim bölgemizin içinde bulunan kenarlara etki etmemesidir.

SHARPEN MORE Filtresi :
Sharpen filtresinin 3-4 kat kuvvetli etki yapanıdır.

UNSHARP MASK Filtresi :
Bu gruptaki en enteresan filtre. Bir resmin kenarlarının netliğini arttırır. İletişim kutusundaki amount değeri efektin yoğunluğunu belirler. % cinsinden 1-500 arası bir değer alabilir. Radius değeri iyileştirme yapılacak pixelden itibaren ne kadar uzağa gidilmesi gerektiğini ayarlar. (1-2 değerleri en iyi sonucu veriyor).
Thresold değeri ise iyileştirme yapılacak pixelle komşu pixeller arasındaki kontrast farkıdır.

________________________________________
Filtreler / Sketch
________________________________________
Bu filtre grubu genel olarak resmimizi elle kurşunkalem kullanarak çizilmiş hale sokar.

BAS RELIEF Filtresi :
Resmimizi foreground rengi üzerine rölyef haline getirir. İletişim kutusundan detayların belirginliğini ve geçişlerin yumuşaklığını ayarlayabilirsiniz.

CHALK & CHARCOAL Filtresi :
Tebeşir ve kömürle yapılmış tablo. ( Haydaaa ) Bu filtre foreground ve background renklerini kullanarak elle çizilmiş bir hale sokuyor. İletişim kutusunda Chalk (Background) ve Charcoal ( Foreground) miktarını ayarlayabilirsiniz.

CHARCOAL Filtresi :
Hazır kömür elimizdeyken bir filtre daha inceliyelim. Kağıda kaba kalemle eskiz çalışması gibi birşey yapıyor. İletişimkutusundan kalem kalınlığını, ne kadar detaylı çalışılacağını ve aydınlık-karanlık dengesini ayarlayabiliyoruz.

CHROME Filtresi :
Resmi veya seçili bölgeyi kromdan yapılmış 3 D bir görüntüye sokar. İstediğimiz detay miktarını ve renk geçiş yumuşaklığını ayarlayabiliyoruz.

CONTE CRAYON Filtresi :
Resminizi, foreground ve background renklerinde 2 kuru boya kalemi ile tuval üzerine yapılmış tabloya çevirir. İletişim kutusunda her iki rengin miktarını, tuvalin cinsini, tuval dokusunun ne kadar belli olacağını hatta ışığın hangi yönden geleceğini ayarlayabiliyorsunuz.

GRAPHIC PEN Filtresi :
Foreground ve background renklerinde 2 fırça kullanarak resminizi tabloya dönüştürüyor. İletişim kutusunda fırçanın genişliği ve tabloya sürüş yönü ayarlanabiliyor. Ayrıca karanlık-ışık denge ayarı da var.

HALFTONE PATTERN Filtresi :
Önce resminizin aydınlık kısımlarını background, karanlık kısımlarını foreground rengine çeviriyor. Sonra foreground renginde desenli bir tül perdenin arkasına saklıyor. İletişim kutusundan desen büyüklüğü ve tipi ( 3 ad. ) ile kontrast miktarını ayarlayabiliyorsunuz.

NOTE PAPER Filtresi :
Pürüzlü bir yüzey üzerine aynı malzemeden bir tabaka daha koyup bu tabakaya şekil verin. İşte bu filtre. Alttaki tabaka foreground, üstteki ise background renginde. Ancak dikkat : Aydınlık yüzeyler üst tabakaya alınıyor. İletişim kutusunda zemin kumluluk oranı, pürüzlerin belirginliği, üst tabakaya alınacak bölgelerin aydınlanma oranı ayarları var.

PHOTOCOPY Filtresi :
Kenarlara foreground, diğer alanlara background renklerini yerleştirip fotokopi taklidi yapıyor. İletişim kutusunda fotokopi çekim hassaslığı ( detail ) ve toner miktarı (Darkness) ayarları var.

PLASTER Filtresi :
Tuval üzerine boyayı sıvayıp tablo yapıyor. Aydınlık alanlar foreground, karanlık alanlar background renk alıyor. İletişimkutusunda sıvanın resme uygunluk ayarı (Image Balance),yumuşaklık ayarı ve ışık yönü ayarı mevcut.

RETICULATION Filtresi :
Resmi üstteki filtrelerde olduğu gibi 2 renge çevirip benekli bir doku ile kaplıyor.

STAMP Filtresi :
Resminiz damga halinde kazınmış, sonra kağıda damga basılmış gibi bir görüntü veriyor. Renklendirme üstteki filtreler gibi. İletişim kutusundan renk geçiş keskinliğini ve renk yumuşaklığını ayarlayabiliyorsunuz.

TORN EDGES Filtresi :
Bıçakla tuvali yırtarak tablo yapma şekli. İletişim kutusundan geçiş yumuşaklığı, resim hassasiyeti ve kontrastı ayarlayabiliyoruz.

WATER PAPER Filtresi :
Resminizin durgun suya vuran görüntüsünü oluşturur. İletişim kutusundaki fiber lenght resmin suda dağılmasını ayarlıyor. Ayrıca parlaklık ve kontrast ayarları da var.
Kadından Hulk Olursaaaa !!
Kadından Hulk Olursaaaa !!

Arkadaşımızı Hulka Benzetelim...

Öncelikle üzerinde çalışmak istediğimiz resmi açiyoruz..

Daha sonra Filter > Liquify...
Sadece Forward Warp(W), Pucker(S), and Bloat Tools(B) toolarını kullanıcaz..

Geriside yaratıcılığımıza kalmış... Dişleri büyütebilir kulakları sivriltip alnı
açabilirsinizz.. Ne isterseniz sınırı yok...

Şimdi layerimizi duplicate ediyoruz.. Yani çoğaltıyoruz (kopyalama)

Daha sol en allttaki menuden "Quick Mask" seçeneğini tıklıyoruz..

Şimdi resmimiz Quick Mask Modundayken... paintbrushes tool u seçip yüzün tüm bölümlerini tamamen kırmızı olana kadar dolduruyoruz... herhangi bi renk seçimi yapmamıza gerek.. Eğer backroun ve foreground renkleri siyah ve beyaz değilse Shift+D ye basmamız yeterli... Bu işlemi bitirdiğimizde resmimiz aşağıdaki gibi görünmeli...

Şimdi Quick Mask modundan çıkıyoruz.. ve (Select > Inverse) yada Shift+Ctrl+I yapıyoruz..

Şimdi resim layerimiz aktif durumdayken Copy and Paste yapiyoruz (Edit > Copy)

(Edit > Paste) Bu yeni bi layer oluşmasına neden olacaktır.
Daha sonra Go to Image > Adjustments > Hue/Saturation yapiyoruz ve şu değerleri uyguluyoruz.. (dilerseniz diğer layerleri gizleyebilirsiniz.. )



NOT : BİLGİLER ALINTIDIR . BURDAKİ HEPSİ %100 DOĞRU KULLANILDIĞINDA ÇOK ŞEY YARATABİLECEĞİNİZ MAZEME BİLGİLERİ....
Resim
Kullanıcı avatarı
Lanza Del Relampago
Mesajlar: 356
Kayıt: 19 Ağu 2010 19:21
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: One Piece,Berserk,Vagabond,Slam Dunk
Favori Anime: Bleach
Konum: baki

ad:Baki
yaş:17
cinsiyet:Erkek
okul:M.A.E. Anadolu lisesi
iş:öğrenci
Nekadar ps kulanmayı biliyorsun : iyi ( ) orta (x) kötü ( ) hiç ( )
Neden öğrenmek istiyorsun:iyi derecede renklendirme yapmak için

Şimdi sadece boyayabiliyorum gölgelendirme yapamıyorum ayrıca saçları ve siyah yerleri boyarkende sorun yaşıyorum.
Resim
Celebhol
Mesajlar: 11624
Kayıt: 28 Tem 2010 00:02
Favori Anime: -

Lanza gibi bilgileri koymak zorunda mıyız ve nerde ne zaman başlıycak bu dersler
Kullanıcı avatarı
BuRaX
Güneş Gardiyanı
Güneş Gardiyanı
Mesajlar: 579
Kayıt: 02 Ağu 2010 16:14
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: ONE PİECE
ONE PUCH MAN
ÇOK FAZLA MANGA
YER KALMADI
KELİME ARALIĞI AZ
Favori Anime: ONE PİECE
ONE PUCH MAN
BLEACH
ODA TEYZE
AMCA ODA
DAYI ODA
BİLADER ODA
EN BÜYÜK AMCA ODA
BÜYÜK BABA ODA
KÜÇÜK AMCA ODA
.....
...
..
.
Konum: MangaTürk Graphic Design

ilk başta forum şeklinde hazırlandı sonra bi kaç değişiklik yaptık üzerinde 13,09,2010 tarinde tam oturaklı olarak derslere başlıyacağız bölüm bölüm videolar atacağım yani konu konu sitedeki herkez bu videolardan rahat yararlansın. hem ps hakkında genel olarak bütün araçların ne işe yaradıklarını detaylı şekilde hem fotograf olsun vide olsun atılacak. bayram nedeniyle biraz yoğunum ....
Resim
Kullanıcı avatarı
BuRaX
Güneş Gardiyanı
Güneş Gardiyanı
Mesajlar: 579
Kayıt: 02 Ağu 2010 16:14
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: ONE PİECE
ONE PUCH MAN
ÇOK FAZLA MANGA
YER KALMADI
KELİME ARALIĞI AZ
Favori Anime: ONE PİECE
ONE PUCH MAN
BLEACH
ODA TEYZE
AMCA ODA
DAYI ODA
BİLADER ODA
EN BÜYÜK AMCA ODA
BÜYÜK BABA ODA
KÜÇÜK AMCA ODA
.....
...
..
.
Konum: MangaTürk Graphic Design

PHOTOSHOP GENEL BİLGİ BAKIMINDAN GÜNCELLENMİŞTİR.
İLGİSİNİ CEKEN ARKADAŞLARIMA TEŞEKKÜR EDERİM HERHANGİ PS HAKKINDA BÜTÜN BİLGİ ŞUANDA BURDA MEVCUTTUR EN KISA VE EN PÜF NOKTALARINA KADAR SONRA YAPILAN CALIŞMALAR HAKKINDA DAHA DA DERTALI FOTOGRAF VE VİDEOLAR EKLENECKTİR BİZZAT KENDİM YAPTIĞI VİDEO VE RESİMLERİ SİZLERLE PAYLAŞACAĞIMDIR.....



Not: bayramdaki arayı kapatalım arkadaşlar :evil:
Resim
Kullanıcı avatarı
dilobaba
Mesajlar: 728
Kayıt: 24 Haz 2010 17:08
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Naruto , One Piece , Beelzebub , Bleach , FMA , Hitmen Reborn , Fairy Tail, Blazer Drive ,High School of the Death .....
Favori Anime: Bleach , Naruto , One Piece , Hitman Reborn , High School of the Death , FMA ,Heroman , Air Gear ........
Konum: C:\Users :P

Çok sağol güzel olmuş , ellerine sağlık , devamınıda bekliyoruz :P . Bu arada cs5 in cs4 e ek olarak yeni eklentileri olduğundan onlarıda anlatsan güzel olur . Tekrardan ellerine sağlık .
Resim

Resim

Resim


:P

Resim

:P
Kullanıcı avatarı
BuRaX
Güneş Gardiyanı
Güneş Gardiyanı
Mesajlar: 579
Kayıt: 02 Ağu 2010 16:14
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: ONE PİECE
ONE PUCH MAN
ÇOK FAZLA MANGA
YER KALMADI
KELİME ARALIĞI AZ
Favori Anime: ONE PİECE
ONE PUCH MAN
BLEACH
ODA TEYZE
AMCA ODA
DAYI ODA
BİLADER ODA
EN BÜYÜK AMCA ODA
BÜYÜK BABA ODA
KÜÇÜK AMCA ODA
.....
...
..
.
Konum: MangaTürk Graphic Design

dilobaba yazdı:Çok sağol güzel olmuş , ellerine sağlık , devamınıda bekliyoruz :P . Bu arada cs5 in cs4 e ek olarak yeni eklentileri olduğundan onlarıda anlatsan güzel olur . Tekrardan ellerine sağlık .

çok saol ya onuda anlatırım.. yakın zamanda ps hakkında bütün bilgileri tek bir de bulabileceksiniz zaten.

yakın zamanda gene video ve konuya işler atacağım herkezin nekadar öğrendiğinin ölçümlerini yapacağım tabi katılımcıların durumuna bağlı şuanlık yazılı döküman olarak katıcağım...
Resim
[o.A]
Mesajlar: 107
Kayıt: 28 Ağu 2010 23:07
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Bleach , Naruto , Death Note , One Piece , Fullmetal Alchemist
Favori Anime: Bleach , Naruto , Death Note , One Piece , Fullmetal Alchemist : Brotherhood
Konum: Kime sorsan gösterir

Önerebileceğiniz bir PS programı var mı ?
Resim

Uploaded with ImageShack.us
Kullanıcı avatarı
byakuya
Mesajlar: 198
Kayıt: 17 Haz 2010 23:53
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: OnePiece
Favori Anime: Death Note, Bleach

[o.A] yazdı:Önerebileceğiniz bir PS programı var mı ?
Photo Shop. Denemelisin, muazzam, yeni çıktı.
Kullanıcı avatarı
ZeRull
Cellat
Cellat
Mesajlar: 1176
Kayıt: 17 Haz 2010 22:40
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Berserk-Vagabond-Bakuman-
Favori Anime: Bakuman-Death Note-Kimi Ni Todoke
Konum: İzmir

[o.A] yazdı:Önerebileceğiniz bir PS programı var mı ?
paint
Resim
Kilitli

“MangaTurk Grafik Stüdyosu” sayfasına dön