Son cevaplanan konular kısmı geri geldi.

Ahlak

Kullanıcı avatarı
Kratos
Fırtına Gardiyanı
Fırtına Gardiyanı
Mesajlar: 799
Kayıt: 19 Haz 2010 22:18
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Legend of Maian, Witch Hunter, To-love-ru, To-love-ru Darkness, Popcorn Avatar, Onihime VS, Sora no Otoshimono
Favori Anime: Anime izlemem
Konum: Right back at ya

Re: Ahlak

Mesaj gönderen Kratos » 15 Nis 2013 02:34

alikar yazdı:Ahlakın içimize yerleştirilmiş bir şey olduğunda Celebhol ile bir nebze hem fikir olsam da bu sadece toplumun dayattığı bir şey değildir. Verdiğimiz tepkiler ve aldığımız sonuçlar her ne kadar dışarıdan etkilense de bu, dışarının bize dayattığı bir durumdan kaynaklanan bir şey değildir. Aldığımız dış tepkiler verdiğimiz iç tepkileri etkilese de bu sadece verilen tepkileri nasıl gördüğümüzle de alakalı bir şeydir.
Ahlak, toplum tarafından ortak yaşamın gerekliliklerini belirleyen bir araçtır ve bu sebeple de tamamıyla ahlak üstü bir insan olamaz.
Yanlışların/doğruların kişiden kişiye değişmesi ahlakın yanlışlığını değil, değer yargılarının farklı olması sayesinde insanların daha iyiye ulaşmasını sağlayabilecek bir ortamı varlığını gösterir.
Her şeyin de yararlı ve zararlı yanları olduğu gibi böyle bir ortamın da yararları ve zararları olacağı kesindir.
[BBvideo 425,350]http://www.youtube.com/watch?v=UvwEvDM7UAs[/BBvideo]

Bu arada ahlakın varlığı aslında din kadar gerilere gider zira her din, kuralları uygulayıcı olarak ahlakı kullanır. Dolayısıyla siz dine ters düştüğünüzde ahlaksız hissedersiniz kendinizi. Bir yandan da ahlak gereklidir çünkü bu dünyada herkes isyankar olarak doğmadı. Senin içinde şüphecilik olabilir, nihilizm olabilir fakat adamın tek derdi hayat kurup üremek ve bu durum için ona kızamazsın. Düzen için bu gereklidir ve düzen olmazsa durum hepten boka sarar.
'


Resim

Vengeance shall be mine, like a god
And it shall consume me, like a slayer


Resim

Kullanıcı avatarı
alikar
Mesajlar: 143
Kayıt: 29 Mar 2012 14:30
Favori Manga: One Piece, Berserk, Sun-ken Rock, 20th Century Boys, KSKM
Favori Anime: One Piece, Death Note, Ano Hana, Hikaru no Go, Hellsing Ultimate

Re: Ahlak

Mesaj gönderen alikar » 15 Nis 2013 03:49

@Kratos
Yazdıklarımı anlayabilmek için önce insaların tek olarak ve toplum olarak yaşamalarını göz önüne alman gerek. Vahşi doğada tek başına yaşayan insanların ahlakından bahsedebilir misin önce bunu biraz düşün.
► Spoiler Göster
► Spoiler Göster
► Spoiler Göster
► Spoiler Göster
http://myanimelist.net/animelist/alikar

Kullanıcı avatarı
Kratos
Fırtına Gardiyanı
Fırtına Gardiyanı
Mesajlar: 799
Kayıt: 19 Haz 2010 22:18
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Legend of Maian, Witch Hunter, To-love-ru, To-love-ru Darkness, Popcorn Avatar, Onihime VS, Sora no Otoshimono
Favori Anime: Anime izlemem
Konum: Right back at ya

Re: Ahlak

Mesaj gönderen Kratos » 17 Nis 2013 17:20

Resim

Vahşi doğada tek başına yaşamayı ve sosyal bi insan olmayı bir araya getirmek nasıl bir beceridir?
'


Resim

Vengeance shall be mine, like a god
And it shall consume me, like a slayer


Resim

Kullanıcı avatarı
alikar
Mesajlar: 143
Kayıt: 29 Mar 2012 14:30
Favori Manga: One Piece, Berserk, Sun-ken Rock, 20th Century Boys, KSKM
Favori Anime: One Piece, Death Note, Ano Hana, Hikaru no Go, Hellsing Ultimate

Re: Ahlak

Mesaj gönderen alikar » 17 Nis 2013 22:25

Resim

@Kratos
Alıntı yaptığın mesajı açıklatma gereği hissettim umarım bu sefer anlarsın.
Konuya bir daha bak, konu sosyal bir insan olma değil!
Ahlakın varlığını irdeleyebilmen için, ahlakı oluşturan temel etmen olan tek olma ve diğerleriyle beraber olmayı göz önüne almalısın. Ahlak, tek başına vahşi doğada yaşayan biri için hayatını sürdürmesini sağlayacak bir etmen olmadığı gibi toplumsal bir ortamdaki bir insan için gereklidir.
İçsel tepkilerden kastım, yaşadıklarımız sayesinde oluşan olaylara karşı gösterdiğimiz reaksiyondur. Dışsal tepkilerden kastımsa, topluluktaki insanların birbirlerinden etkilenmeleriyle olaylara karşı gösterilen reaksiyonlarıdır, bu topluluk iki kişiden oluşuyorsa karşıdakinin düşünülerek verilen reaksiyondur.
Ahlak üstü bir insanın olabilmesi için insanların ona ilah gözüyle bakması gerekir ki -sahte ilahlardan bahsetmiyorum- o zaman yaptıkları o topluluk tarafından sorgulanmaz.
Yanlışların ve doğruların kişiden kişiye değişmesi sayesinde insanlar, tek doğrudan ya da kesin yanlıştan bahsedemez. Doğruların/yanlışların farklı olmasının diğer bir sonucu da, genellikle doğduğun yerin dini inançlarına sahip olman.

Eğer hala önceki gibi bu haldeysen,
Resim

o zaman yapacağın tek şey var, Robin'in yolundan git:
Resim
► Spoiler Göster
► Spoiler Göster
► Spoiler Göster
http://myanimelist.net/animelist/alikar

Kullanıcı avatarı
Kratos
Fırtına Gardiyanı
Fırtına Gardiyanı
Mesajlar: 799
Kayıt: 19 Haz 2010 22:18
Cinsiyet: Erkek
Favori Manga: Legend of Maian, Witch Hunter, To-love-ru, To-love-ru Darkness, Popcorn Avatar, Onihime VS, Sora no Otoshimono
Favori Anime: Anime izlemem
Konum: Right back at ya

Re: Ahlak

Mesaj gönderen Kratos » 17 Nis 2013 23:26

Hahah adam uğraşmış didinmiş böyle proje ödevi gibi giflerle açıklama yapmış, kıyamam.

Birader sen demedin mi vahşi doğada tek başına yaşayan insanda ahlak olmaz diye? Bi düşün bakalım vahşi doğada tek başına yaşarken "insan" oluyo musun? İnsanı insan yapan topluluk şeklinde yaşamasıdır. En tek başına yaşayan adam -veya madam bilemem- bile kendine bi hayvandan yoldaş bulur. Sonra ona göre yeniden bi ahlak örgüsü kurar. Yediğinden yedirir, içtiğinden içirir. Ona ahkaklı davranmak zorunda hisseder kendini. Tabi mental bi hastalığı yoksa orası ayrı.

Bizim burda bahsettiğimiz ahlak sorusu için öncelikle vicdanı sorgulamamız gerekiyor. Basitçe anlatmak gerekirse, eğer bir durum vicdanına ters geliyosa o ahlaksız oluyo değer yargılarına göre. Vicdan herkeste aynı şekilde cereyan ediyo fakat kimisi bunu kaldırabiliyo ve yaptıklarına devam ediyo, kimisi kaldıramıyor ve bunu ahlaksızlık olarak görüp yaptığından vazgeçiyo. Bunu görebilmek için uzaklara bakmana da gerek yok, tanıdığın yaşlıları gözden geçir bakalım. Hangisine daha çok saygı duyuluyorsa o vicdanını daha çok dinlemiştir ve toplum tarafından ahlaklı ve dürüst kabul edilmiştir. Olayın püf noktası burası zaten. Ama dur pipeti ağzımla yakalamaya çalışayım sen de hayal etmeye çalış görüntüyü.
'


Resim

Vengeance shall be mine, like a god
And it shall consume me, like a slayer


Resim

Kullanıcı avatarı
alikar
Mesajlar: 143
Kayıt: 29 Mar 2012 14:30
Favori Manga: One Piece, Berserk, Sun-ken Rock, 20th Century Boys, KSKM
Favori Anime: One Piece, Death Note, Ano Hana, Hikaru no Go, Hellsing Ultimate

Re: Ahlak

Mesaj gönderen alikar » 18 Nis 2013 13:36

Benim mesajlarıma laf atmadan önce kendi mesajlarına bak lütfen.
Seninle tartışmak bile acıma hissi uyandırıyor bende. Anlamak yerine sadece karşındakini küçük düşürmeye yönelik bir cevap atarsan(ısarar ettiğin için bir önceki mesajım seninki gibi alaycı oldu), bu sana vereceğim son cevabım olacak.

Yazdıklarımı okursan eğer, zaten ahlakın varlığını irdelediğimi anlarsın.
Ahlak nedir, insanlara hangi durumlarda ahlaklı denir gibi soruların cevabını aramıyorum ben.
Söylediklerin farklı bir bakış açısı olabilir ama söylediğim tezlere cevap olabilecek şeyler değil. Önce bunu idrak etmen gerekir.

Ahlakın var ya da yok olduğunu ve varsa ya da yoksa hangi durumların bunlara karşılık geldiğini anlatmaya çalıştım ama görüyorum ki hala anlayamamışsın.

Bir insanın başka bir canlıya sevgi beslemesi onun ahlaklı olduğunu değil, onun homo sapiens olmasının(veya canlı olmasının) bir zorunluluğudur, ve evet vahşi doğada yaşayan bir insanın normal bir hayvandan çoğu açıdan farkı kalmaz.
Ama bu yüzden ona insan değil diyemezsin!
İnsandan kastım biyolojik olarak, duygusal olarak değil.
Ayrıca delilik göreceli bir şeydir ve o kanıyı oluşturan da içsel ve dışsal tepkilerin insanda oluşturduğu algılardır. Yüzyıllar önce deli denilen çoğu insan şu an dünyanın en zekilerinden kabul edilebilmektedir.
► Spoiler Göster
► Spoiler Göster
► Spoiler Göster
http://myanimelist.net/animelist/alikar

Cevapla

“Felsefe” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir